新目标八年级(上)Unit 1-6学习要点 - 给力英语
您现在的位置:给力英语新目标8A

新目标八年级(上)Unit 1-6学习要点

发布:xujiawei22    时间:     浏览:4434次


                             I. language goals 
(语言目标)
1. Talk about how often you do things 
谈论做事情的频率。
2. Talk about your health. Make suggestions. 
谈论健康话题以及提
3. Talk about future plans. 
谈论未来的计划/打算。
4. Talk about how to get to places. 
谈论到达某地的方式。
5. Learn to make invitations, say yes to invitations and say no to invitations and give reasons. 
学会发出,接受和拒绝邀请并说出原因。
6. Learn to talk about personal traits and how to compare people. 
学会谈论个人品质以及如何比较人们。
II. Key Phrases 
(重点短语):
1. how often 
多长时间一次 2. junk food 垃圾食品
3. a lot of 
许多 4. hardly ever 很少
5. start with 
开始 6. try to do sth. 试着去做某事
7. look after 
照料 8. be kind of unhealthy 有点不健康
9. once a day 
一天一次 10. twice a month 一个月两次
11. be good for 
有好处 12. once in a while 偶尔
13. see a doctor / dentist 
看病/看牙医
14. get a cold / fever 
感冒/发烧
15. have a stomachache 
肚子疼
16. have a toothache 
牙疼 17. have a sore throat 嗓子疼
18. lie down and rest 
躺下休息
19. drink hot tea with honey 
喝加蜂蜜的热茶
20. be stressed out 
紧张
21. listen to … 

22. get tired 
变的疲劳 23. keep healthy 保持健康
24. at the moment 
此刻;目前 25. watch TV 看电视
26. play basketball 
打篮球 27. babysit her sister 照看她的妹妹
28. visit my friend 
拜访我的朋友29. relax at home 在家放松
30. sports camp 
运动野营 31. something interesting
32. go hiking / camping / fishing / shopping / sightseeing
去徒步旅行/野营/钓鱼/购物/观光
33. go away 
离开 34. get back to school 返回学校
35. stay for a week 
呆一个星期 
36. go bike riding 
骑自行车兜风
37. takes walks 
散步 38. rent videos 租录像带
39. sleep a lot 
睡得多 40. think about 考虑
41. take the subway / bus / boat / plane
乘地铁/公共车/小船/飞机
42. get to 
到达
43. go by bus / plane / boat 
乘公共车/飞机/小船
44. train / subway / bus station 
火车/地铁/公共车站
45. bus ride 
乘公共车的旅行 46. ride a bike 骑自行车
47. bus stop 
公共汽车站 48. on foot 步行
49. leave for 
离开去… 50. school bus 学校班车
51. the early bus 
早班车 52. be different from 不同
53. half past six 
六点半 54. in North America 在北美洲
55. a quick breakfast 
快捷的早餐 56. need to do 需要做
57. more than 
多于 58. play soccer 踢足球
59. baseball game 
棒球比赛 60. school team 校队
61. come over to 
过来到… 62. the day after tomorrow 后天
63. be good at 
擅长于… 64. two years ago 两年前
65. be outgoing 
外向的 66. all the time 一直
67. in some ways 
在一些方面 68. look the same 看起来一样
69. talk to everyone 
与大家谈话 70. make me laugh 使我笑

III. Key Sentence Structures 
重要句型: 
Unit 1: 
 1.
What do you usually do on weekends? 
  
I usually go to the movies. 
 2.
What does he sometimes do on weekends? 
  
He sometimes surfs the Internet. 
 3. How often do you exercise? 
  I exercise once a week.
4. How often does she eat vegetables? 
She eats vegetables three times a day. 
5. Most of the students go to the beach every year. 
6. It makes a big difference to my grades. 
7. My eating habits are pretty good. 
Unit 2: 
1. What’s the matter? 
 What’s wrong? 
 What’s the trouble? 
2. I’m not feeling well. I have a cold / fever/ stomachache / sore throat. /I have a lot of headaches.
3. Maybe you should see the doctor / dentist. 
  You should drink some hot tea with honey. 
4. You shouldn’t eat anything for 24 hours. 
5. Don’t get stressed out. It will make you sick. 
6. I’m sorry to hear that you are not feeling well. 
Unit 3 
1.
What is she doing for vacation? 
 
She is babysitting her little sister. 
 
That sounds nice / interesting. 
2.
When are you going? 
 
I’m going on Monday. 
3.
Where are they going? 
 
They are going to Tibet. 
4.
Who is she going with? 
 
She is going with her parents. 
5.
How long is he staying. 
 
He is staying for a week. 
6.
How is the weather there? 
 
I’m hoping the weather will be nice. 
7. He is leaving for Hong Kong the first week in June. 
8. Have a good time. 
Unit 4: 
1.
How do you get to school? 
 
I get to school by bus. 
2.
How does he go to work? 
 
He usually walks to school. 
3.
How long does it take? 
 
It takes about twenty minutes. 
4.
How far is it from his home to school? 
 
It’s three miles. 
5. What do you think of the transportation in your town? 
Unit 5: 
1.
Can you come to my party on Wednesday? 
 
Sure, I’d love to. / I’m sorry, I have to have a piano lesson. 
2.
Can she go to the movies on Saturday? 
 
No, she can’t. She has to help her mom. 
3.
Can you go to the concert on Monday? 
 
When is it? 
 
It’s at four o’clock on Friday. 
4. Thanks a lot for the invitation. 
5. I’m going to study for a test this evening. 
6. What’s the date today? 
Unit 6 
1. Pedro is funnier than Paul. 
2. Tina is 
a littletaller than Tara. 
3. I am more athletic than my best friend. 
4. My hair is longer than hers. 
5. Liu Ying is not as good as her sister. 
6. In some ways, we look the same. 
7. For me, a good friend likes doing the same things as me. 
8. I’m quieter than most of the kids in my class, and so is my friend. 
9. Who do you think should get the job, Ruth or Rose? 

IV. Grammar
语法: 
Unit 1: 
1. 
表频率的词汇和短语: 
always usually often never hardly ever 
sometimes seldom once a day twice a month 
three times a week every two weeks once in a while 
2. 
做事情的频率(how often you do things
 
What do you usually do in the morning? 
 
I usually read English books. Sometimes I walk in the garden. 
  I hardly ever exercise. I eat vegetables twice a week, but I never eat junk food. 
3. 
如何提问频率多久一次” 
 
How often does he play tennis? 
 
He plays tennis every day. 
 
How often do you drink milk? 
 
I drink milk once a day. 

 
How often do they go to the movies? 
 
Sometimes. 

Unit 2: 
 1. 
询问别人身体状况: 
 What’s wrong with you? 
 What’s the matter with you? 
 What’s the trouble? 
 2. 
提出建议(give advice and make suggestions 
 
What’s wrong with you? 
 
I have a headache. 
 
You should go to bed and have a rest. You shouldn’t work late. 
 
I have a fever. 
 
You should drink a lot of water. You shouldn’t be stressed out. 

Unit 3
 
一般将来时: 
1. 
现在进行时“be+动词ing”可以用来表示一个在最近按计划或安排要进行的动作。 
 
What are you doing for vacation? 
 
I’m visiting Tibet. 
 
Where are you going on May Day? 
 
I’m going to the beach. 

 
How many students are coming to out party tomorrow? 
 
Fifty. 
2. “be going to +
动词原形表示主观打算去做某事,表示打算,计划,决定要去做的事。 
 They are going to travel in China. 
 Look at the clouds! It is going to rain. 
 
Are you going to be a teacher when you grow up? 
 
Yes, I am. 
3. 
“shall+动词原形“will+动词原形表示一般将来时。 
shall只用于第一人称) 
 We shall go to the beach this Sunday. 
 My brother will finish middle school in a year. 
 These birds won’t fly to the south in winter. 
 When will they begin the work? 

Unit 4
 
谈论如何到达某地,以及以何种方式到达某地。 
 
How do you get to the museum? 
 
I get to the museum by subway. Sometimes I ride my bike to the museum. 
注意区别: 
1take the bus = go by bus 
 eg: I take the bus to get to school. 
   = I get to school by bus. 
  take the train = go by train 
eg: He takes the train to go to school. 
  He gets to school by train. 
 take the subway = go by subway 
 take a taxi = go by taxi 
 go in a car = go by car 
 ride a bike = go by bike 
 walk = go on foot 

How
引导的疑问句: 
 1. How does Lucia get to work? 
(提问方式如何 
 2. Dave is going to travel to Paris by plane. How long does it take? 
 
(提问时间长短多长时间 
 3. How far is it from the post office to the museum? 
 
(提问距离多远 
 4. How often does Kate swim in the river? 
(提问频率多久一次 
 5. How old is the little boy? 
(提问年龄多大 
 6. How many cows are there? 
(提问数量多少”many后跟可数名词) 
 7. How much water is there in the bottle? 
 
(提问数量多少”much后跟不可数名词) 
 8. How much is the doll? 
 
(提问价钱多少钱 
 9. How tall is his teacher? 
 
(提问高度多高 
 10. How was the weather? 
 
(提问程度怎样 


  • * 您必须遵守《全国人大常委会关于维护互联网安全的决定》及中华人民共和国其他有关法律法规。
  • * 您发表的文章仅代表个人观点,与给力英语网无关。
  • * 您在给力英语网评论系统发表的作品,给力英语网有权在网站内转载或引用。